Mercedes'ten Elektrikli Süper Otomobil! Sahte Motor Sesi Şoku!
Bilim & Teknoloji

Mercedes'ten Elektrikli Süper Otomobil! Sahte Motor Sesi Şoku!


03 July 20255 dk okuma3 görüntülenmeSon güncelleme: 03 July 2025

Mercedes-AMG, otomobil severleri şaşırtacak bir yeniliğe imza atıyor. 2026 yılında tanıtılması beklenen elektrikli süper otomobil, "sahte" içten yanmalı motor hissiyatı yaşatacak. Bu özellik, elektrikli araç deneyimini farklı bir boyuta taşımayı hedefliyor.

Sahte Motor Sesi ve Daha Fazlası

Mercedes-AMG tarafından geliştirilen bu tamamen elektrikli süper otomobil, sadece elektrikli motor gücüyle değil, aynı zamanda hoparlör temelli sahte motor sesi, sahte vites geçişi, sahte devir saati ve sahte içten yanmalı motor titreşimi gibi özelliklerle de dikkat çekiyor. Bu konuda Hyundai IONIQ 5 N'i örnek alan şirket, sürücülerin duyularına hitap ederek daha sürükleyici bir deneyim sunmayı amaçlıyor.

Bu yaklaşım, elektrikli araçların sessizliğinden hoşlanmayan veya içten yanmalı motorların verdiği hissiyatı özleyen sürücüler için tasarlanmış gibi duruyor. Mercedes-AMG, bu sayede hem çevreci bir alternatif sunarken hem de sürüş keyfinden ödün vermek istemeyenleri hedefliyor.

Peki, bu sahte motor sesi nasıl olacak? Otomobilin hızına, ivmesine ve sürüş moduna göre değişen farklı sesler mi duyacağız? Vites geçişleri gerçekten hissedilecek mi? Tüm bu soruların cevabını 2026'da otomobil tanıtıldığında öğreneceğiz.

Mercedes-AMG GT XX Konsepti

Merak uyandıran AMG imzalı süper elektrikli otomobil, doğrudan 1.341 beygirlik Mercedes-AMG GT XX konseptini temel alacak. Geçtiğimiz haftalarda tanıtılan GT XX, dört kapılı bir elektrikli sedan ve üç adet Yasa imzalı "Axial Flux" elektrik motoruyla tam 1.341 beygir güç üretiyor.

Konseptin tasarımı herkesin beğenisini kazanmasa da, arka camı Polestar 4'te olduğu gibi ortadan kaldırıyor olması dikkat çekiyor. Ayrıca, ilk defa ticari olarak satışa sunulan AMG One'da gördüğümüz direksiyon simidi ve etkileyici bir çift ekranlı konsol da otomobilin şık detayları arasında yer alıyor.

  • 800 voltluk GT XX konsepti, yeni AMG.EA platformunu temel alıyor.
  • Bir motoru önde, diğer iki motoru ise arkada konumlandırılan araç, Mercedes-AMG'nin iddiasına göre 360 km/s hıza kadar ulaşabiliyor.
  • Konsept, silikon içerikli anodun kullanıldığı yüksek performanslı bir NCMA batarya üzerine kuruluyor.
  • Mercedes, bu bataryanın 300 Wh/kg'lık enerji yoğunluğu ve yüksek kullanım ömrü sunduğunu belirtiyor.
  • 850 kW'ın üzerine çıkarak beş dakikada 400 km yol yapacak kadar menzil depolayabildiği söylenen araç, AMG'ye göre 0,198'lik sürtünme katsayısına sahip.

Elektrikli Otomobillerde Sahte Deneyimler

Mercedes-AMG'nin bu hamlesi, elektrikli otomobillerde "sahte" deneyimlerin ne kadar kabul göreceği sorusunu akla getiriyor. Bazı sürücüler, elektrikli araçların sessiz ve titreşimsiz yapısını tercih ederken, bazıları ise içten yanmalı motorların verdiği hissiyatı arıyor. Bu nedenle, sahte motor sesi ve titreşim gibi özellikler, her sürücüye hitap etmeyebilir.

Ancak, otomobil üreticileri, elektrikli araçların sürüş deneyimini daha çekici hale getirmek için farklı yollar deniyor. Sahte motor sesinin yanı sıra, vites değiştirme simülasyonu, özel sürüş modları ve hatta otomobilin karakterini yansıtan özel aydınlatma efektleri gibi özellikler de elektrikli araçlarda giderek daha yaygın hale geliyor.

Otomobil dünyası, elektrikli araçların yükselişiyle birlikte büyük bir değişim içinde. Bu değişim, sadece motor teknolojilerini değil, aynı zamanda sürüş deneyimini de yeniden şekillendiriyor. Mercedes-AMG'nin sahte motor sesi hamlesi, bu değişimin bir parçası olarak görülebilir.

Mercedes-AMG'nin elektrikli süper otomobili, otomobil dünyasında yeni bir tartışma başlatacak gibi duruyor. Sahte motor sesi ve diğer özellikler, elektrikli araç deneyimini zenginleştirecek mi, yoksa gereksiz bir yapaylık mı yaratacak? Zaman gösterecek.