Havacılık ve hizmet sektörlerinin yanı sıra otomobil sektörü de koronavirüs salgınından payını aldı. Araç satışlarında önemli bir artış yaşanmasına rağmen fabrikaların üretim kapasitesi azaldı ve sipariş verenler uzun bekleme süreleri ile karşı karşıya kaldı. Citroën, Türkiye pazarında son yıllarda yükselişini sürdürürken, 2020 yılında imza atarak büyük bir başarıya imza attığını duyurdu.
Yeni Citroen C4 tanıtıldı! O Türkiye çıkış tarihi!
Citroën Türkiye 2020'de dört haneden fazla yükseldi
Mart 2019 Groupe PSA Türkiye olarak yepyeni bir ekip faaliyete geçti Citroën Türkiye çatısı altında, 2020 yılında 22254 Toplam otomobil, 5.226 adet gerçekleştirildi Hafif ticari dahil olmak üzere toplam 27.480 adet satıldı
Böylelikle pazar payını yüzde 2,5'ten yüzde 3,6'ya çıkardı. Türkiye otomobil pazarında elde ettiği 22 254 adet satışla yüzde 152 büyüme gösteren Citroën, pazar payını en çok artıran otomobil markası oldu. Ticari araç pazarında geçen yıl satışları yüzde 63 artarak Citroën Türkiye, markalar sıralamasında iki basamakta birinden beşinci sıraya yükseldi.
Citroën Türkiye Pazarlama Direktörü Selen Alkım, 2021 için yaptığı değerlendirmede; “Geçen yıl hepimiz için çok zor şartlar altında geçti, ancak başarımız olumsuz koşullara karşı ne kadar çabuk harekete geçebileceğimizi gösteriyor. 2021 yılında otomotiv pazarının 700 bin adet olacağını öngörüyoruz. Citroën olarak bu pazarda 39.500 adet satışla yüzde 5,6 pazar payı elde ederek elde ettiğimiz başarıyı sürdürmeyi hedefliyoruz. Yılın ikinci çeyreğinde Yeni Citroën C4'ün lansmanı ile son yıllarda dahil olmadığımız C-HB segmentinde önemli bir oyuncu olacağız.
Yılın üçüncü çeyreğinde Yeni Citroën C3 Aircross SUV modelimiz yenilenecek ve kendi segmentinde daha iddialı bir konumda yer alacaktır. "Tüm bu yeni model lansmanlarımız, güçlenen bayi ağımız ve odak noktamız olan müşteri memnuniyeti anlayışımız sayesinde istikrarlı bir şekilde büyümeye devam edeceğiz."