Hasan Kalyoncu'dan İş Gücü Çözümü: Ortaokuldan Yönlendirme!
Dünya

Hasan Kalyoncu'dan İş Gücü Çözümü: Ortaokuldan Yönlendirme!


17 June 20255 dk okuma3 görüntülenmeSon güncelleme: 17 June 2025

Hasan Kalyoncu Üniversitesi (HKÜ) Mütevelli Heyet Başkanı Cemal Kalyoncu, Türkiye'deki iş gücü ihtiyacına dikkat çekerek önemli bir çözüm önerisi sundu. Kalyoncu, öğrencilerin yeteneklerine göre ortaokuldan itibaren doğru alanlara yönlendirilmesinin, iş gücü piyasasının ihtiyaçlarını karşılamada kritik bir rol oynayacağını vurguladı.

HKÜ'den İş Gücü Piyasasına Bakış

Cemal Kalyoncu, HKÜ'nün 11'inci mezuniyet töreni öncesinde Gaziantep'te basın mensuplarıyla bir araya geldi. Üniversitenin mevcut durumu ve gelecek hedefleri hakkında açıklamalarda bulunan Kalyoncu, Türkiye'deki iş gücü piyasasının karşı karşıya olduğu zorluklara da değindi. Özellikle nitelikli eleman ihtiyacının giderek arttığına dikkat çeken Kalyoncu, eğitim sisteminde yapılacak reformlarla bu sorunun aşılabileceğine inandığını belirtti.

Kalyoncu, "Öğrencilerin kabiliyetine göre ortaokuldan itibaren yönlendirilmesi lazım. Hangi öğrencinin hangi alanda başarılı olabileceği, hangi mesleği sevebileceği ortaokul yıllarında tespit edilmeli. Bu sayede öğrenciler, ilgi alanlarına uygun eğitimler alarak mezun olduklarında iş gücü piyasasına daha donanımlı bir şekilde katılabilirler," dedi.

HKÜ'nün bölgedeki önemine de değinen Kalyoncu, üniversitenin Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu bölgelerindeki ilk ve tek vakıf üniversitesi olduğunu vurguladı. Şu anda 20 bin öğrencileri olduğunu ve her dört öğrenciden birinin burslu okuduğunu belirten Kalyoncu, bursluluk oranlarının yüzde 57 olduğunu kaydetti. Bu durum, HKÜ'nün eğitime erişimde fırsat eşitliği sağlama konusundaki kararlılığını gösteriyor.

Eğitimde Yönlendirmenin Önemi

Kalyoncu'nun ortaokuldan itibaren yönlendirme önerisi, eğitim uzmanları tarafından da destekleniyor. Uzmanlar, erken yaşta yapılan doğru yönlendirmelerin öğrencilerin motivasyonunu artırdığını, başarılarını yükselttiğini ve iş hayatında daha mutlu olmalarını sağladığını belirtiyor. Ayrıca, bu sayede iş gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanların yetiştirilmesi de kolaylaşıyor.

Eğitimde yönlendirme sürecinde dikkat edilmesi gereken bazı önemli noktalar bulunuyor:

  • Öğrencinin ilgi alanları ve yetenekleri doğru bir şekilde tespit edilmeli.
  • Öğrenciye farklı meslekler hakkında bilgi verilmeli.
  • Öğrencinin ailesi ve öğretmenleri ile iş birliği yapılmalı.
  • Öğrencinin kararları desteklenmeli ve cesaretlendirilmeli.

Sonuç

Hasan Kalyoncu Üniversitesi Mütevelli Heyet Başkanı Cemal Kalyoncu'nun iş gücü piyasasına yönelik ortaokuldan yönlendirme önerisi, Türkiye'deki eğitim sisteminin geleceği için önemli bir adım olabilir. Bu önerinin hayata geçirilmesiyle birlikte, öğrencilerin daha bilinçli tercihler yapması, iş gücü piyasasının ihtiyaç duyduğu nitelikli elemanların yetiştirilmesi ve Türkiye'nin ekonomik kalkınmasına katkı sağlanması mümkün olacaktır. Eğitimde yapılacak bu tür yenilikler, gençlerin geleceğine yapılan en büyük yatırımlardan biri olarak değerlendirilmelidir.