Otomotiv sektöründe son dönemde yaşanan talaş sıkıntısı dikkatleri bu noktaya çevirdi. Geçmiş yılların geleneksel araçlarını hatırlayanlar, neden bu kadar cips talebinin ortaya çıktığını düşünebilirler, ancak artık araçlar cips için aç hale geldi. Bir süredir sadece kaset çalabildiğimiz arabalarımız bugün son derece akıllı hale geldi. Temel bilgi ekranına sahip araçlar bile sensörlerden gelen verileri işlemek için kontrolörlere ve DRAM ürünlerine ihtiyaç duyar. Tesla'nın araçlarında 20GB DRAM hedefi belirlediği ve hatta daha yüksek bant genişliği nedeniyle GDDR5 bellek içerdiği unutulmamalıdır. DRAM tüketimi olarak Tesla, belirli senaryolarda bilgisayar üreticilerini yakalıyor. Analizler, otomotiv endüstrisindeki DRAM talebinin önümüzdeki 3 yıl boyunca yıllık yüzde 30 artacağını tahmin ediyor. Bu yıl arabaların ortalama DRAM kapasitesi 4GB civarında olacak. Ancak önümüzdeki yıllarda bu ortalamanın daha da artması bekleniyor. Micron şu anda yüzde 50 ile otomotiv bellek pazarının lideridir. DDR2, DDR4 gibi geleneksel ürünlerin yanı sıra LPDDR ve GDDR gibi esnek ürünler de sunmaktadır. Ayrıca NAND Flash, NOR flash dahil çok geniş bir portföye sahiptir. Samsung ve SK Hynix gibi endüstri devlerinin yanı sıra Nanya Tech ve Winbond gibi Tayvanlı üreticiler de sektördeki paylarını artırıyor.
Araçlar diğer cihazlara göre 7-10 yıl hizmet ömrü sunduğundan bileşenlerin buna göre dayanıklı olması gerekmektedir. Otomotiv DRAM ürünleri bu nedenle standart ürünlerden daha sıkı bir süreç gerektirir. Bu, üretim süresini ve maliyetini artırır. Sürekli artan talep ve hassas üretim süreçleri, hatları yetersiz kalan TSMC'nin bir noktada tıkanmasına neden oldu. TSMC, yılın ikinci yarısında, önemli yatırımlar ve mühendis takviyesi ile darboğazı aşmayı planlıyor. Yonga tedarik sıkıntısı da yıl sonuna doğru giderilecek.