DARPA, uçak kokpitlerindeki elektromanyetik alanların pilotlar üzerindeki etkilerini inceleyecek

Gelişen teknoloji ile birlikte havacılık teknolojisinde elektronik sistemler artan sıklıkta kullanılmaktadır. Sonuç olarak, pilotların oturdukları kokpitler, bu sistemler tarafından yayılan radyofrekans (RF) ve elektromanyetik (EM) alanlarla kaplanır. Amerikan İleri Savunma Araştırma Projeleri Örgütü (DARPA), bu durumun pilotları etkileyebileceğini ve ölümcül kazalara neden olabileceğini düşünüyor. Bu bağlamda DARPA, uzun vadeli bir proje kapsamında ilgili konuyu incelemeye hazırlanıyor.

“Halihazırda kullanılan uçak kokpitleri, navigasyon elektroniği, iletişim bağlantıları ve diğer uçak sistemlerinden yayılan RF ve radyo ekipmanı ve kask izleme sistemlerinin neden olduğu EM alanları boğuluyor”. DARPA, bunun pilotlar üzerindeki etkilerini incelemek için Cockpit Electro-Magnetics on Aircrew Neurology (ICEMAN) adlı bir proje başlatmaya karar verdi. Kurum bu alanda iki yıl çalışacak.

DARPA, 1993-2013 yılları arasında Amerikan Hava Kuvvetleri’nde meydana gelen kazaları araştıran bir çalışmada, mekânsal yönelim kaybına bağlı olarak 72 birinci sınıf kaza, 101 ölüm ve 65 uçak kaybı olduğunu ortaya koydu. DARPA, uçuş sırasında bazı pilotların çevrelerini anlamakta güçlük çektikleri haberleri göz ardı etmedi ve bu faktörlerin incelenmesi gerektiğine karar verdi.

Araştırma hala bir proje aşamasında olduğu için, DARPA’nın şüphelerinin ne kadarının gerçeklikle ilgili olduğu henüz belli değil. Ancak kuruma göre RF ve EM alanlarının pilotlarda boğulma algısı, öncelik verememe, uyuşukluk ve mekansal yönelim kaybı gibi sorunlara yol açması muhtemel. Ajans ayrıca, uçak kokpitlerinde çalışan pilotları bu tür radyasyon kaynaklarından korumak için neredeyse hiçbir önlem alınmadığını belirtiyor. Benzer şekilde, bu konu daha önce detaylı olarak incelenmemiştir. DARPA’ya göre hem savaş pilotlarını hem de ticari hava yolu şirketlerinde çalışan personeli içeren bu araştırma, ileride sivil havacılık kuruluşlarının ilgisini çekme potansiyeline sahip. Böylelikle çok daha kapsamlı bir araştırma ile EM ve RF’nin değişken personel üzerindeki etkileri ortaya çıkacaktır.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

escort bayan istanbul amatör porno avrupa yakası escort çapa escort halkalı escort şirinevler escort beylikdüzü escort porno istanbul escort bakırköy escort escort bayan gaziantep suriyeli escort izmit escort bayan konyaaltı escort antalya escort bayan antalya escort bayan Avrupa yakası escort eskort antalya şirinevler escort ataköy escort bursa escort