İtalya’da Otomobil Üretimi Tarihi Düşüşte
İtalya’da otomobil üretimi, 2024 yılında yüzde 46’lık bir düşüşle 283 bin 9 adede gerileyerek, 1956’dan bu yana en düşük seviyeye ulaştı. FIM-CISL sendikasının açıkladığı verilere göre, ticari araç üretimi de yüzde 17 azalarak 192 bin adet olarak kaydedildi. Bu durum, Avrupa Birliği’nin üçüncü büyük ekonomisi olan İtalya’nın otomotiv sektöründe ciddi bir kriz yaşadığını gözler önüne seriyor.
Stellantis’in Zorlu Yılı
Fiat Chrysler ve PSA-Peugeot’nun birleşmesiyle kurulan Stellantis, İtalya’daki üretimini geçen yıla göre yüzde 37 azaltarak 475 bin 90 adede düşürdü. Şirket, 2023’te 751 bin 384 otomobil üretmişti. Stellantis, elektrikli araçlara olan zayıf talep, mevzuat belirsizlikleri ve Çin’in sert rekabeti gibi faktörlerle mücadele ediyor. FIM-CISL sendikası, “2024, Stellantis’in kara yılı olarak hatırlanacak” açıklamasını yaptı.
Avrupa’nın Otomotiv Mücadelesi
FIM-CISL Başkanı Ferdinando Uliano, Avrupa Birliği’ne 2025 emisyon hedeflerini gözden geçirme çağrısında bulunarak, “Bu, Avrupa için bir mücadeledir” ifadelerini kullandı. Stellantis, üretimi artırmak için 2025’e kadar İtalya’da 2 milyar euro yatırım yapmayı ve yeni modeller üretmeyi planlıyor. Ancak, bu yeni modellerin piyasaya sürülmesiyle üretimde artışın 2026’dan itibaren başlaması bekleniyor.
- İtalya’da otomobil üretimi 68 yılın en düşük seviyesinde.
- Stellantis, elektrikli araç rekabeti ve mevzuat belirsizlikleriyle karşı karşıya.
- Avrupa Birliği’ne emisyon hedeflerini gözden geçirme çağrısı yapıldı.
İtalyan hükümeti, otomobil üretimini bir milyon adedin üzerine çıkarmayı hedefliyor. Ancak, sektördeki mevcut zorluklar ve küresel rekabet, bu hedefe ulaşmayı oldukça zorlaştırıyor. İtalya’nın otomotiv sektöründeki bu düşüş, Avrupa’nın genelinde yaşanan ekonomik ve endüstriyel zorlukların bir yansıması olarak değerlendiriliyor.